Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av Eva Johansson - 7 oktober 2014 07:41

Farmor Eva har varit barnvakt några dagar till en hostig och förkyld Max, så roligt vi har haft barnbarnet och jag! Vi har tittat på favoriterna på datorn (Icas pantomimreklam, Vitaeproreklamen med Niklas Wahlgren, och dagis sånger på YouTube) Vi har även spelat piano, lekt med leksakerna, byggt torn och även varit ute och gungat samt en liten tur i sandlådan. Max har själv bestämt genom att klart och tydligt visa vad han vill göra och jag har faktiskt kunna förstå precis vad han menar. Tyvärr så är ju barnbaciller ganska starka så farmor har övertagit hostan och lite snuva! 


Det är snart dags för svärfar att få sitt boende i egen lägenhet och slippa bo i gästrummet, 2 stycken medboende har somnat in och han kommer att få lägenhet ganska kvickt, jag börjar få lite panik över allt som ska göras, maken har börjat måla köksstolar och jag ska väl hänga på det, jag har iaf packat en hel del redan och ska väl köpa till lite saker åt min kära svärfar!


Dottern och jag kommer att göra en resa på torsdag till ......Ullared!!! ...... med buss som hon blev bjuden på av fastighetsbolaget KFAB, passar ju bra när jag ska införskaffa lite pryttlar!


Önskar er alla en underbar höstdag (Verkar bli gråmulet idag)


 

Skapa flashcards